Expertisecentrum Euthanasie in nieuwe stijl

  • door Sjors Bleeker

Een op het eerste gezicht kleine verandering: van Levenseindekliniek naar Expertisecentrum Euthanasie. Maar het is meer dan alleen een nieuwe naam. Het is ook een nieuw logo, nieuwe huisstijl, nieuw drukwerk en nieuwe belettering. Een mooie opdracht waarbij Revon en Quantes samen opgetrokken zijn om de klant het beste resultaat te leveren.

De Levenseindekliniek is in 2012 opgericht als een tijdelijk project. Ze begeleiden (huis)artsen die euthanasie verlenen en nemen euthanasietrajecten over. Met de naamswijziging creëert de organisatie meer duidelijkheid over de aard van de werkzaamheden. Expertisecentrum Euthanasie is een medische instelling die niet meer weg te denken is in de euthanasiezorg in Nederland. Van een tijdelijk project is inmiddels ook al lang geen sprake meer.

 

De dag dat de nieuwe naam en logo gepresenteerd werden, was ook de dag dat het oude drukwerk vervangen moest worden. Oud drukwerk eruit, nieuw drukwerk erin. Met briefpapier, flyers en folders, infobladen en 43.250 (!) visitekaartjes is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Ook giveaways als USB-sticks, pennen en Doppers dienden voorzien te worden van nieuw logo. Een flinke klus waarbij goede planning essentieel is. Want een nieuwe huisstijl presenteer je goed, of helemaal niet.

 

Met vervanging van het portaalbord, raambelettering, parkeer- en gevelborden op beide locaties hebben we Den Haag én Utrecht in de nieuwe jas gestoken. Het aanbrengen van de nieuwe belettering kon ook niet eerder dan de introductiedag verzorgd worden. Maar een klant laat je ook geen week zonder aankleding van zijn pand zitten. En zo hebben we verwijderen én monteren direct na elkaar uitgevoerd.

 

Is de coördinatie van drukwerk en giveaways vanuit Quantes geregeld, alle signing hebben we vanuit Revon met de klant afgestemd. Zo kunnen we ieders expertise optimaal benutten en de klant maximaal ontzorgen. En met vestigingen in Rijswijk en Woerden is [the] Qroup de ideale partner om beide kantoren van Expertisecentrum Euthanasie te bedienen. Het resultaat? Te zien bij onder andere het NOS Journaal! Maar we hebben ook foto’s. Met dank aan Martijn Beekman.

 

 

 

Ook interessant

Zorg dat je opvalt!

Het coronavirus heeft Nederland in zijn greep. Scholen zijn gesloten. Het halve land werkt vanuit huis. En uit eten is onmogelijk nu horeca zijn deuren verplicht gesloten heeft. Veel restaurants…

Papieren communicatie wordt onderschat

Papieren communicatie? Nog altijd krachtig!

Communicatie. Zeer belangrijk voor het contact met de klant. Maar hoe communiceer je het meest efficiënt? Elektronisch of via papier? En waar ligt de voorkeur van de klant? De afgelopen…

Gevelreclame NWO

Het perfecte visitekaartje voor je bedrijfspand? Gevelreclame. Want de gevel van je pand is het gezicht van je bedrijf. En je maakt graag een goede eerste indruk. De reclame op…